Kirjoitettu

EJ20 mäntien asennus

Kasaus jatkuu mäntien asennuksella. Tähän moottoriin valittiin tarvike männät koska lohko jouduttiin porauttamaan yli kokoon ja alkuperäiset valetut männät ovat hyvin kalliit.

Männät ja männänrenkaiden välykset tarkistettiin. Renkaiden valmistaja ilmoitti olevan mitoissa ja asennus valmiit, sitä ne olivatkin joten niiden hionnalta vältyttiin.

Kirjoitettu

EJ20 kasaus jatkuu

Kampiakselin kasauksen jälkeen asennettiin akseli lohkon puolikkaiden väliin. Öljy- ja vesikanavien tiivisteet uusittiin luonnollisesti uusilla alkuperäisillä Subarun osilla.

Liimana käytettiin samaa kuin Subaru käyttää eli ThreeBond 1215, laakereiden päälle Comp Camsin asennusrasvaa.

Kirjoitettu

EJ20 kampiakselin kasausta

Vanhaa vaurioitunutta kampiakselia ei lähdetty hiomaan koska uudempi parannettua mallia oleva Subarun valmistama tuli edullisemmaksi.

Uusi akseli on musta nitrattu ja siihen asennettiin sarja King Racing laakereita ja alkuperäiset kiertokanget.

Laakerit voideltiin Comp Cams asennusrasvalla ja kiristyksessä käytettiin ARP:n kierrerasvaa takaamaan oikea momentti.